N Posten Logo

Eksklusive guldfeber interviews - vinderne er fundet

Events Interview Nyheder
User avatar

10 Nistelrooy

bruger

Kommentarer: 2

Visninger: 527

Publiceret: Feb 27, 2024

Vinderne er fundet!

De største IRL præmier nogensinde i Netstationens historie er nu uddelt, da vinderne i går aftes blev trukket. Et specielt look som det Kranzz har fået, dog uden Prodegy guldbaren, er nu i gaderoben hos de 3 vindere. Og på vej i posten er dermed også en iphone, PS5 og Nintendo Switch. De heldige vindere er:

N Posten mødte vinderne efter de havde modtaget nyheden om den store gevinst. 1. pladsen Lageren fortæller til N Posten: "Jeg opdagede det første gang, da Rolex sendte mig en besked, troede ikke på det, og gik ned i X-perten, alle sagde tillykke, så blev lidt forvirret, men den var god nok." Lageren opdagede det nye look ved at Nicki tog ham med op i lejigheden: "Han ønskede tillykke, og sagde jeg skulle tjekke mit tøj, i starten kunne jeg ikke lige finde det, men fandt det til sidst, og det ser jo skide godt ud, så blev selvfølgelig glad over præmien. Designet er virkelig godt! Så stor tak til designeren!"

Hvem gemmer sig bag Lageren? "Der gemmer sig en fyr som har været på Netstationen siden 04, dengang var jeg en ung teenager. Lageren kommer faktisk fra, at jeg engang havde en lagerbruger, som jeg valgte skulle hedde Lageren, men nu hænger navnet ved, og synes faktisk rigtig godt om navnet, så derfor har jeg beholdt det sidenhen." Og han tilføjer i sin udtalelse til N Posten: "Jeg synes eventet var rigtig godt, og ja jeg havde faktisk svært ved mange af opgaverne, men efter lidt tid blev de løst, og er da glad for man ikke opgav, nu hvor man faktisk vandt hovedpræmien. Vil lige sige til sidst, at jeg takker mange gange for alle lykønskninger fra alle som har skrevet!"

Nr. 2 blev brugeren Jimmi, som har en søn der blev rigtig glad for at høre om præmien, og at det er nu er en PS5 på vej. Jimmi fortæller at han var ved at falde ned af stolen da han opdagede at han var blandt vinderne. Han sad og tjekkede facebook, da han pludselig så nyheden fra Netstationen i sit feed, og kunne finde sit eget brugernavn blandt de heldige vindere. Han tilføjer at det er perfekt timing med en PS5, og at han vil se på GTA til ham og sønnen. Jimmi er 37 år og har været på siden han var 13 og er glad for at det endelig lykkedes med at vinde en præmie, og at den var hver at vente på.

hir0shima vandt 3. præmien og udtaler til N Posten: "Stor tak til de frivillige for at holde NS kørende. Guldfeber-eventet var gennemført og sjovt at deltage i, og jeg glæder mig meget til at spille på min nye Nintendo Switch. Sikke en herlig overraskelse!"

I nyheden på forsiden forklarer Netstationen at det tog ekstra lang tid at finde vinderne, da nogle ikke helt forstod reglerne om multiuse: "Vi beklager ventetiden, men da har været benyttet massivt multiuse i sidste mission, bla. i form af VPN, så har det været svært at finde vindere. Det var markeret som brud på brugerbetingelserne at deltage i eventets sidste mission med mere end én bruger, og de involverede parter er blevet diskvalificeret."

Bankrøveri - en ide bliver til virkelighed

Som nævnt i den tidligere artikel om Kranzz' sponsorat til Netstationen, så blev ideen om et escaperoom skabt, og derfra tog superbrugerne Camilla og Marsha over med planlægningen, og at skabe hele eventet. N Posten er glade for, og stolte over at kunne bringe jer læsere helt ind med bagved Guldfeber eventet, og det er lykkedes takket være Camilla og Marsha ville stille op til interview med avisen. "Kort tid efter vores ansættelse, fik vi til opgave at skabe et escaperoom, og ideen til eventet startede faktisk med en brainstorm, hvor Camilla og jeg delte vores tanker og ideer. Vi diskuterede, hvad der gør et escape room sjovt og udfordrende, og derefter begyndte vi at tale om forskellige temaer og koncepter. Valget stod mellem et hospital, hvor man skulle undgå at blive smittet med en ukendt sygdom eller et bankrøveri." Udtaler Marsha om ideen der blev til virkelighed.

Banken var et oplagt emne at bruge, da højhuset i forvejen har en bank, og så skulle der tænkes kreativt. Hvordan skulle hele missionen skabes således at der var sammenhæng igennem hele eventet, og hvilke grafiske ting skulle designes, således at det hele ville blive en succes?

Om hele proccessen udtaler de: Camilla: "Marsha er et vanvittigt struktureret menneske, så jeg fulgte hendes skriverier slavisk, og twistede det lidt hist og her for at få det hele til at passe ind. Alle udfordringer jeg stødte på, blev afhjulpet af teamet." Marsha: "Ikke for at hælde ananas i egen juice, men jeg er meget struktureret. Så jeg skitserede alle missionerne, gåder og rundture, som man skulle igennem. Selvfølgelig stødte vi på nogle udfordringer undervejs. En af de største udfordringer var at finde en god balance mellem gåder og sværhedsgrad, men Camilla sørgede for at tilpasse niveauet!"

Missionerne

Når Camilla kigger tilbage på eventet må hun indrømme at der til tider var tidspunkter hvor hun lige måtte stoppe op og klø sig selv lidt i håret, som på første dagen da der var en masse brugere der stod og bad bagmanden om et arbejde. Dog lykkedes det hen af vejen for brugerne at forstå hvordan eventet var tiltænkt og Camilla tilføjer: "Jeg kan rigtigt godt lide hele konceptet med selve bankrøveriet, med at du er på tid og skal væk inden politiet kommer". Hertil tilføjer Marsha: "Jeg er utrolig stolt over dag seks, hvor man skulle bryde ind i bankboksen. Det var super udfordrende at designe, men det var også en af de missioner, som jeg er mest tilfreds med."

I buret inden man kunne komme ind til guldet skulle der indtastes en kode. "Jeg blev mest overrasket over, at folk havde svært ved at løse lås kombinationen i buret. Jeg havde forventet, at den ville være nem at løse, men det viste sig at være en større udfordring for nogle af brugerne."

Da det så endelig blev dag 7, sprang Don Dynamitus hul til en flugtvej, og du kunne nu gå ind i bankboksen med den kode du havde gættet, og her havde du 1 minut til at tage guldet med dig.

Timeren talte ned, og du skulle klikke løs på guldbarene. Hvis der er noget eventet har lært højhusets beboere må det være at læse godt efter, for flere kom til at forlade rummet før de var færdige, og så var det game over. Det maksimale antal guldbarre man kunne bære var 200, og da tiden løb ud endte man i kloaken, hvor man skulle finde, og få afleveret sine guldbarre. Vejen ud var dog svær, og endte du et mørkt rum tabte du en guldbar, og havde dermed et lod mindre i konkurrancen.

Blandt missionerne var der flere koder der skulle løses. Nogle var mere udfordrende end andre. Mon ikke de fleste brugte en del tid på at lede efter grønne, røde og blå kuglepenne i banken? Der var også tallene der var gemt vi skulle finde frem til. Alt i alt må man sige at kreativiteten og forskelligheden i missionerne var bragt i højsæde, og vi fik også gåder der skulle løses, f.eks. i form af nedenstående billeder der kunne bruges til at oversætte en kode:

Ingen gamebreaking fejl

Eventet har været lang tid under vejs, og der har været fokus på at tingene skulle virke. De fleste husker nok tilbage på dag 6 og synes det var nogle ret udfordrende missioner. Marsha og Camilla udtaler: "Nicki og Ralle var vores testpersoner. De startede med at være optimistiske og smilende, men som tiden gik, og jo flere koder de skulle løse, blev smilene gradvist forhandlet til dybe suk og panderynker. Koderne var bestemt en udfordring, men de klarede det. De havde en masse fin feedback, så vi fik justeret på vores missioner og ledetråde."

Camilla: "Jeg har arbejdet mest med selve opsætningen af eventet, og det har fyldt meget for mig, at alt bare skulle være glidende. At der ikke var store gamebreaking fejl, at tingene virkede, og missionerne rullede som de skulle osv."

Marsha: "Mit fokus var at skabe storylinen og missionerne, og det har været udfordrende at skabe en sammenhængende historie, hvor koderne og gåderne ikke var umulige at løse."

N Posten kunne desværre ikke få de to skønne superbrugere til at røbe hvad der er i pipelinen, men de delte dog lidt tanker: "Vi er super glade for den positive feedback, som vi har fået! Det er motiverende for os, og det har bestemt givet os blod på tanden! Vi er allerede i gang med at udtænke nye udfordringer og spændende temaer, men vi kan ikke afsløre alle detaljerne endnu. I må holde øje med forsiden, for der er helt sikkert spændende ting på vej."

N Posten spurgte Marsha og Camilla om hvem de hypotetisk set helst ville lave et bankrøveri med, set i lyset af deres bankrøveri erfaringer med planlægningen af eventet: Camilla: "Nicki, vi har spillet GTA5, så vi har jo erfaring fra heist!" Marsha: "Uanset hvem jeg ville vælge, ville vi sandsynligvis ende i fængsel. Så jeg tror, jeg ville vælge Alex: Så jeg er garanteret underholdning, mens vi sidder og rusker tremmer!"

Der skal også lyde et shoutout til David der har designet de nye baggrunde der blev brug under eventet, og ikke mindst Nikolaj der har stået for tøjet.

Et godt råd

Vores superbrugere slutter af med at huske os alle på et godt råd i forbindelse med events og konkurrancer på Netstationen: "Læs højresiden, altid læs højresiden. Forsiden er også vigtig, for det er der, vi annoncerer events, datoer og koncepter. Vi er begge to vilde med hemmeligheder, så brugerne kan godt forvente flere events, hvor vi har gemt et rum, en gåde eller noget andet, som vi ikke har oprettet hverken missioner eller ledetråde til. En ekstra bonus til den opmærksomme bruger!"

N Posten takker for et fantastisk event, hvor vi fik løst gåden om harddisken, talt post-it, ødelagt en computer, talt kameraer, plantet fingeraftryk, fundet salt, savsmuld og nitoglycerin og meget meget mere! Bankassisten er blevet anholdt da politiet fandt hendes fingeraftryk og dermed havde beviser for at det netop var hende der havde begået røveriet. Lageren, Jimmi og hir0shima løb med "guldet" og vi andre fik fantastisk underholdning.


Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar.

Det Skønt at se :)

Mar 4, 2024 - for 1 år siden

Fed artikel, blev brugt herinde mit i eventet og det har været med til at give blod på tanden til mere netstationen 😆 det var sjovt med koder og gåder og folk var så søde til at hjælpe hinanden 🫶🙂

Feb 27, 2024 - for 1 år siden