Mentor på N

10 Nistelrooy
bruger
Kommentarer: 0
Visninger: 210
Publiceret: Jul 4, 2024
3 nye mentorer
På forsiden af Netstationen kunne man i dag læse følgende nyhed om udnævnelsen af 3 nye mentorer:
En mentor har fået et mentor logo i deres profil, således at man altid kan se hvem der officielt er mentor. Logoet er ved siden af hvor du kan se level på brugeren
Og ruller du lidt længere ned i profilen vil der inden profilteksten være denne information:
Her linker knappen også videre til siden hvor du kan se hele Superbruger teamet, samt mentorteamet. Lad os præsentere de nye mentorer som er blevet udstyret med mentortøj og et skilt så man altid kan se hvem der er mentor:
Mentor - hvorfor?
Mentorordningen er opstået i Netstationens behov for at have en forlænget arm i dagligdagen på chatten. Der kan både opstå spørgsmål fra nye, såvel som rutinerede brugere, og derfor er den en stor hjælp for superbrugerteamet hvis de kan undgå at blive bombaderet med hundredvis af henvendelser ved hver en lille fejl i en mission, eller en funktion der ikke virker som den burde. Her kan en mentor være en god hjælp til førstegangshåndteringen af en problematik, og kan hurtigt løfte udfordringen videre til superbrugere teamet hvis der er behov for det.
Jeg har allerede på kort tid modtaget mange gode spørgsmål, og derfor vil jeg lige benytte lejligheden til at få nogle af disse besvaret i denne artikel. En mentor har ingen specielle rettigheder eller funktioner, så på nuværende tidspunkt fungere en mentor altså kun således at vi har en rolle hvor vi forhåbenligt kan hjælpe i større grad end hvis vi ikke havde den tætte kontakt med SB teamet. Vedrørende min egen rolle som redaktør her på N Posten kan jeg også forsikre jer om at det ingen betydning får. Jeg har lovet at skille de to roller fra hinanden og er taknemmelig for at jeg har fået lov til at blive mentor. I sidste ende er det i en god tråd til min mission med avisen. Nemlig at skabe gode rammer om netstationen så vi kan nyde den nostalgiske chat.
Husk at i selvfølgelig altid fortsat kan sende tickets hvis i har et problem i en sådan karakter at en mentor ikke kan hjælpe jer! Men overvej selvfølgelig om den udfordring i sidder med giver mere mening at vende med en mentor og få feedback fra en af disse hvis vi er online, i stedet for at sende en ticket ind. Det kunne f.eks. være hvis i sidder med en god ide til noget i eftersøger på chatten. Så tager vi det gerne med videre.
Vi håber i tager godt imod det nye initiativ og der er med til at gøre oplevelsen af netstationen endnu bedre.
Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar.